Nallar

Etiketttips-tricks
Läst 4425 ggr
onecy-n-friends
0

Tips om annan marker än Copic

Tänkte jag bara skulle tipsa er om att det finns fler fabrikat av alkoholbaserade markers som skulle passa som alternativ till Copic. Copic är ju poppis eftersom nalletillverkningen är stor i USA och Copic är vanligt där. Letraset i UK har en marker som heter ProMarker med samma typ av spetsar som Copic Markers. Finns förvisso inte i lika många färger men de flesta nalletillverkare är väl i första hand intresserade av svart och olika bruna nyanser.

ProMarker har fått ett uppsving i Sverige tack vare scrapbooking/stämpel frälsta och pennorna finns att köpa i fler och fler butiker. Tror t.o.m. att Tiimarii har haft ett set i sitt sortiment. En penna kostar runt 25:- + några kronor upp eller ned och är inte påfyllningsbar. Många konstnärsbutiker har ProMarker i sitt sortiment.

Nu är det några år sedan jag köpte mina Copic Markers men jag tror att priset i Sverige då var 50-60:-/st så jag köpte mina från USA.

För er som gillar Copic Marker Light Walnut så kan jag tipsa om att ProMarker Cocoa ligger väldigt nära i färg. Se där - ett sätt att spara lite mer pengar till den fina mohairen.  ;)

Bigblomman
0

Tack så mycket för tipset! Jag har ibland använt textilpennor från panduro men dessa går inte att skugga ut som det går att göra med copics pennor.

onecy-n-friends
0

Det förstår jag att det inte har fungerat eftersom textilpennorna inte är samma typ av pennor som Copic och ProMarkers.

Pennorna ska vara av artistkvalitet och man kan leta efter pennor som lämpar sig för Mangateckning, industriteckning, arkitektur, design m.m.

Viktigt är att det framgår att de är alkoholbaserade och innehåller mycket pigment.

Bigblomman
0

Kan man sudda ut/skugga med promarkers?

Bigblomman
0

Jag har nu köpt promarkers pennor och de fungerar like bra som copic markers. 29:-/st på Uppsala färghandel :) Det finns 150 olika färger att välja mellan!

JennieS
0

Superbra, tack för tipset!

Lillyblossom
0

Jag har letat efter promarkers och hittat en sida. Grejen är att det finns tydligen två sorter. Den ena kallar dom Aqua Pro Marker och den andra bara Pro Marker som jag fattar det. Spelar det någon roll vilken typ man väljer? Kanske göa skillnad om man vill skugga och sådär tänkte jag.

Här är en länk:

http://www.artistbutiken.se/index.php?cPath=56_137